MOCIÓ DE DECLARACIÓ D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

 La Plataforma Emergència Climàtica Pla de l’Estany ha impulsat  la Moció

LA PALATAFORMA EMERGÈNCIA CLIMÀTICA PLA DE L’ESTANY (EC)

EL PLE DE L’AJUNTAMENT  VA  APROVAR,  PER UNANIMITAT,  UNA MOCIÓ DE DECLARACIÓ D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

La Plataforma Emergència Climàtica Pla de l’Estany ha impulsat  la Moció

El passat dilluns 27 de juliol, tots els representants del Plenari de Banyoles van aprovar, per unanimitat, la Moció de Declaració d’Emergència Climàtica, que la PLATAFORMA  EMERGÈNCIA CLIMÀTICA PLA DE L’ESTANY havia presentat i acordat, prèviament, amb els diferents grups polítics.  La moció va estar secundada per més de 900 signatures d’entre la població, així com per diferents entitats de la ciutat.

 La Plataforma Emergència Climàtica Pla de l’Estany ha impulsat  la Moció

Des de la Plataforma es valora molt positivament la bona predisposició dels grups polítics davant la moció ja que l’actual situació necessita la col·laboració de tots: la dels ciutadans amb el seu dia a dia i la dels polítics i  governants ja que cal legislar posant el punt de mira en canvis valents i necessaris per tal d’establir noves mesures que posin fre, amb urgència,  al canvi climàtic pal·liant, alhora, els efectes que ja se’n deriven.

  • Els ciutadans podem contribuir amb hàbits respectuosos amb el medi ambient. Cal fer canvis de paradigma si es volen reduir les emissions de CO2, per exemple, apostant pel transport públic urbà i interurbà que hauria d’estar a l’alçada de satisfer les necessitats reals de la població així com augmentant els desplaçaments a peu, sempre que es pugui, i /o l’ús de la bicicleta. Per tant, es requereix una infraestructura i unes directrius municipals que ho afavoreixin. Banyoles ja té tradició de bicicleta, adeqüem bé la ciutat!
  • Ens hem de conscienciar i convèncer, també, de reduir el nombre de residus. La terra i el mar no poden ser una deixalleria. Hem de deixar de pensar que reciclant ja en fem prou: cal reduir el nombre de deixalles, d’embolcalls, llaunes, tovalloletes,  plàstics…  Reciclar està bé, però requereix un esforç econòmic i mediambiental. Cal eliminar amb urgència les bosses de plàstic; les compostables i les de paper no són tampoc la solució, triguen a degradar-se i s’han de reciclar. És tan fàcil com portar les nostres bosses de roba per posar la fruita i la verdura (ara se’n venen a molts llocs), els nostres recipients, cabassos, carros de la compra … Els consistoris i els governs han d’implicar-se, promulgant normatives i lleis. No en fem prou amb la bona voluntat dels ciutadans.
  • El comerç de proximitat  i  la compra a granel  són també bons aliats i obren vies econòmiques.
  • La ramaderia i l’agricultura extensiva com alternativa a l’intensiva que esgota la terra i està causant desforestació i contaminant els aqüífers, van també en aquesta línia, alhora, resulten més saludables pel consumidor. El municipi de Banyoles en concret,  no pateix contaminació per purins però a la Comarca, sí que en tenim. Cal trobar equilibri entre producció i sostenibilitat.
  • S’ha de fer una transició real cap a les energies netes, els consistoris haurien de ser pioners en les instal·lacions municipals i les normatives.
  • Tenim la sort de viure envoltats d’un entorn natural privilegiat; cal establir criteris clars per preservar-lo i alhora ampliar la vegetació urbana que, a més d’alegrar-nos la vista, acull una gran diversitat d’espècies i contribueix a suavitzar les temperatures.

De tot això en parla la moció que va ser aprovada. Una Comissió Mixta, que es crearà abans no acabi l’any (amb representants dels diferents partits, la Plataforma i tècnics en el tema) serà l’encarregada d’establir el Pla de Consecució.

A nosaltres, els ciutadans, ens correspon seguir de prop aquesta iniciativa i donar-li suport.

Plataforma Emergència Climàtica Pla de l’Estany

VOLS COL·LABORAR?

T’agradaria escriure reportatges? Tens coses interessants per explicar? Quins coneixements voldries compartir?

Vols arribar a molta gent? Explica’ns com podries col·laborar i com podries entretenir als nostres lectors de la web. Contacta’ns! 

EL QUE NECESSITES A un sol clic